Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012

Εκπομπή "Έρευνα" για την Παιδεία στην Ελλάδα και την Φινλανδία

"Η δυστυχία να είσαι μαθητής..."
O Γιαν είναι Φιλανδός. Μαθητής της δευτέρας λυκείου, σε ένα δημόσιο λύκειο (ιδιωτικά δεν υπάρχουν στην χώρα του) στο Ελσίνκι. Η Βανέσα είναι Ελληνίδα. Μαθήτρια της τρίτης Λυκείου, στο δημόσιο σχολείο του Χολαργού. Συνομιλούν στο ίντερνετ. Η Βανέσα, έκπληκτη, ανακαλύπτει ότι ο συνομήλικός της έχει πολύ ελεύθερο χρόνο, ελάχιστη πίεση, κανένα άγχος για την μαθητική του ζωή και για την εισαγωγή του στο πανεπιστήμιο κι ότι το σχολείο του- δημόσιο- έχει μέχρι και μικρό στούντιο τηλεόρασης για να κάνουν το μάθημα δημοσιογραφίας! 

Δείτε την εκπομπή και προσπαθήστε να  καταγράψετε τις διαφορές ανάμεσα στα δύο σχολικά περιβάλλοντα!!



1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

δυο διαφορετικές χώρες η Ελλάδα και η Φιλανδία με δυο διαφορετικές θεωρίες όσον αφορά τον τρόπο διδασκαλίας και εκπαίδευσης.
Παρακολουθώντας την διαδικασία εκπαίδευσης θα σημειώσουμε πολλές διαφορές όπως:οι ώρες διδασκαλίας στο φιλανδικό σχολείο είναι 5 ενώ στο ελληνικό είναι 7.Οι Έλληνες μαθητές λόγω του φορτωμένου προγράμματος αδυνατούν να βρουν ελεύθερο χρόνο για να τον διαθέσουν σε ασχολίες της αρεσκείας τους.Αντίθετα οι Φιλανδοί μαθητές έχουν την ευκαιρία να διδάσκονται σε ένα αρκετά πιο καλό περιβάλλον καθώς ο σχολικός τους χώρος είναι πλήρως εξοπλισμένος με υπολογιστές και κάθε μαθητής έχει τον δικό του υπολογιστή για να ελέγχει τις αλλαγές στο πρόγραμμα αλλά και τους βαθμούς του σε κάθε μάθημα.Τα μαθήματα που διδάσκονται οι Φιλανδοί μαθητές τους βοηθούν να ανακαλύψουν τα ταλέντα και τις κλίσεις τους.Κάθε μάθημα γίνεται σε διαφορετική αίθουσα η οποία είναι πλήρως εξοπλισμένη με τα απαραίτητα σύνεργα για την πραγματοποίηση του μαθήματος.Γενικότερα μπορούμε να πούμε πως το φιλανδικό σχολείο ακολουθεί ένα χαλαρό πρόγραμμα το οποίο φαίνεται αποτελεσματικό. Ωστόσο υπάρχουν σχολεία που εργάζονται πιο σκληρά μη έχοντας τέτοιου είδους ανέσεις, όπως το ελληνικό.Ένα χάσμα χωρίζει τους Έλληνες από τους Φιλανδούς μαθητές καθώς οι νοοτροπίες των δυο χωρών είναι εντελώς διαφορετικές.αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι Έλληνες μαθητές να πιέζονται διαρκώς από τον χρόνο καθώς για τον σημερινό Έλληνα μαθητή ο ελεύθερος χρόνος θεωρείται πολυτέλεια και οι ώρες τις ημέρας είναι απλά λίγες.Το άγχος που τους δημιουργείται είναι αφόρητο ειδικά στους μαθητές του Λυκείου καθώς ο χρόνος πιέζει για τις Πανελλαδικές εξετάσεις έτσι ο μαθητής πνίγεται μέσα στο ίδιο του το πρόγραμμα.Τα ελληνικά σχολεία δεν διαθέτουν τόσο εξοπλισμένες αίθουσες και εργαστήρια μιας και σχεδόν όλα τα μαθήματα αναγκάζουν τον μαθητή να κάθεται σε μια αίθουσα και τις επτά ώρες διδασκαλίας.
Τέλος οι Έλληνες μαθητές διδάσκονται μαθήματα γενικών γνώσεων και διαφορετικών κατευθύνσεων κάτι που προσφέρει γενικές και όχι ειδικές γνώσεις.

Δημοσίευση σχολίου